Škola za STEM i STEM za školu - MarulSTEMci
Članovi istraživačke skupine MarulSTEMci broje 25 mladih entuzijasta, zaljubljenika u izbornu nastavu Politike i gospodarstva, ali i ponosnih učenika fakultativne nastave nastalog iz projekta Moderne kompetencije za modernu gimnaziju. Voditeljica projekta, Natalija Palčić, prof., u suradnji s kolegicama Katarinom Žanetić i Marijanom Munitić provodi aktivnosti projekta inspiriranog radom i kreativnošću kolegica iz IV. gimnazije “Marko Marulić” Split koje su kroz spomenuti projekt razradile I finalizirale kurikul za nove fakultativne STEM predmete.
Učenici su paralelno u drugom razredu pohađali izbornu nastavu iz predmeta Politika i gospodarstvo te fakultativnu nastavu iz projekta Moderne kompetencije za modernu gimnaziju koja uključuje nove predmete Mikroelektronika u fizici, Zvuk i biofizika slušanja, Eksperimentarij, Nutricionizam i Mediteranska prehrana te motivirani usvojenim znanjem odlučili su istražiti uspješnost ciljeva i provedbu ovog projekta. Inspirirani pričom o nastanku projekta, te istraživanjem o istom razgovorom sa svojim nastavnicima, zapitali su se tko je sve u mogućnosti vidjeti projekt van škole te koji su mehanizmi praćenja provedbe, čime su primijenili temeljna znanja usvojena na izbornom predmetu Politika i gospodarstvo.
Rad istraživačke skupine MarulSTEMci pod sloganom “Škola za STEM i STEM za školu” usmjeren je na analizu dostupnih informacija i dokumenata o načinu korištenja javnog novca, kako su uključeni upravljali tim novcem, jesu li se poštovali zadani rokovi za sastavljanje kurikula i provedbu u nastavi, suradnja s partnerima, komunikacija s učenicima i drugim gimnazijama, te kakve dugoročne posljedice ima provedba nastave na učenike koji je pohađaju.
MarulSTEMci su tijekom svojeg istraživanja projekta Moderne kompetencije za modernu gimnaziju analizirali javno dostupne podatke o Projektu te odlučili kreirati cjeloviti obrazac podataka glede primjene, rezultata i utjecaja kohezijske politike Europske unije i izvršenje ciljeva projekta na školskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini..
“Inspirirana oduševljenjem učenika usvojenim znanjem na modernim predmetima i njihovim kurikulima, usmjerila sam ih na istraživanje utjecaja kohezijske politike Europske unije čime smo na školskoj razini povezali naučeno u izbornoj i fakultativnoj nastavi,” opisala je početke voditeljica projekta Natalija Palčić.
Smjernice i istraživačka pitanja kojima su se MarulSTEMci vodili:
« Ožujak 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Info prosvjeta | ![]() |
![]() |
Lokalna samouprava | ![]() |
![]() |
Popis učeničkih domova | ![]() |
![]() |
Za maturante | ![]() |
• Sveučilište u Splitu |
• Sveučilište u Zagrebu |
• Sveučilište u Rijeci |
• Sveučilište u Osijeku |
• Sveučilište u Zadru |
• Sveučilište u Dubrov... |
• Portal za maturante |
• E-usmjeravanje |
![]() |